
Nog dit jaar krijgen onze leden 3 nuttige opties bij hun gereedschap, om toe te passen bij cliënten in de wijk. Zo helpen wij elkaar en ieder lid om in te spelen op de stijgende zorgvraag en cliënten om maximale regie over hun eigen leven te houden.
De zomer is nu écht gearriveerd en brengt (heel) warm weer mee. Hoe herken je hitteklachten? En wat kun je eraan doen?
Vooral ouderen zijn erg kwetsbaar met deze hoge temperaturen. Het risico van uitdroging ligt bij hun altijd op de loer.
Voor jou als zorgverlener is het daarom niet alleen belangrijk om je cliënten goed in de gaten te houden, maar ook hun goed te instrueren. Wijs ze op de signalen van hitteklachten en geef advies wat ze dan kunnen/ moeten doen. Zo zorg je ervoor, dat mensen weten wat ze moeten doen bij klachten, en help je ze de hete dagen goed door te komen.
Het RIVM heeft hiervoor een handig factsheet gepubliceerd, die je ook makkelijk kunt uitprinten om het vervolgens aan je cliënten mee te geven.
Nog dit jaar krijgen onze leden 3 nuttige opties bij hun gereedschap, om toe te passen bij cliënten in de wijk. Zo helpen wij elkaar en ieder lid om in te spelen op de stijgende zorgvraag en cliënten om maximale regie over hun eigen leven te houden.
De Sociaal Economische Raad heeft enkele maanden gestudeerd op het “Rapport Borstlap” over modernisering van de arbeidsmarkt en komt nu met aanbevelingen voor nieuw kabinetsbeleid. Wat is het resultaat en wat betekent dit voor jouw zorg-onderneming?
Zoals je weet zijn onze medewerkers op kantoor op doordeweekse dagen zowel telefonisch als via email goed bereikbaar. In mei zijn er echter ook een aantal feestdagen, wanneer ons kantoor telefonisch niet bereikbaar zal zijn.