Ga naar content

Kies het lidmaatschap dat bij je past

Wij ondersteunen jou als zorgprofessional, omdat jij je kostbare tijd het liefst steekt in het leveren van kwalitatief goede zorg.

  • Lidmaatschap maakt de zakelijke kant van jouw zorgonderneming makkelijker en sneller.

  • Ervaar de kracht van 'samen' zonder je zelfstandigheid te verliezen.

  • Geniet van de voordelen van met elkaar optrekken, kennisdeling en schakel hulp in waar jij het nodig hebt.

Community- lid
€ 62,50 incl. btw / per jaar
Informatieve nieuwsbrief
Klachtenfunctionaris Geschillenregeling
Veilig incidenten melden (MIC)
Direct aanmelden
Coöperatie- lid
€ 390,00 incl. btw / per jaar
Alles van "Teamlid" en "Community"
Contractering bij zorgverzekeraars
Stemrecht op ALV
Eigen profielpagina op de Zorgvinder
Modeldocumenten
Lidmaatschap PZO-ZZP
Juridische helpdesk (via PZO)
Direct aanmelden

Bij deelname aan De Zorgprofessional Community heb je direct toegang tot kennis en actuele ontwikkelingen. De Zorg-Community is ontstaan uit een gebrek aan belangenbehartiging van zelfstandige zorgverleners. Als community vormen we samen een sterk front voor deskundige lobby en belangenbehartiging. 

Ieder communitylid heeft met een jaarlidmaatschap toegang tot:

  • Informatieve nieuwsberichten: blijf actueel en alert in het vakgebied als zorgondernemer.
  • Onafhankelijke klachtenfunctionaris en Geschillenregeling (VWS erkend): De klachtenregeling van De Zorgprofessional is professioneel en voldoet aan de wettelijke eisen. Er geldt een wachttijd van 14 dagen na aanmelding, daarna verstrekken wij een bewijs van deelname aan de klachtenregeling.
  • Veilig incidenten melden (MIC).

Het bestuur en beheer van de community zal zich zo maximaal mogelijk inspannen om informatiestromen op gang te brengen en actief te houden op het gebied van beroepsinhoudelijke en ondernemers-specifieke wet- en regelgeving.

Met regelmaat worden er (digitale) bijeenkomsten gehouden om kennis met elkaar te delen. Vanuit de community verwachten wij actieve deelname van de leden door het geven van feedback en het delen van expertise tijdens deze bijeenkomsten. We doen het samen én voor elkaar

Voorwaarden

Elk zelfstandig zorgondernemer kan communitylid worden. Het maakt daarbij niet uit wat de aard van de zorgwerkzaamheden zijn, nog het niveau van de expertise. Ook partners en supporters uit de sector zijn welkom als communitylid. Deelnemen in de Zorg-Community geeft geen eigenaarsrechten, noch stemrecht in de coöperatieve vereniging. Bekijk voor deze mogelijkheden de andere lidmaatschappen.

Toetredingseisen

Wij vinden in dit lidmaatschap het leveren van een actieve bijdrage aan het doel van de coöperatie belangrijk. Er gelden voor dit lidmaatschap verder geen aanvullende kwaliteitscriteria.

Aanmelden

Lid worden gaat door middel van het invullen van een kort en snel registratieformulier. Je krijgt daarna direct toegang tot de community.

Contributie en deelnemerschap

De contributie wordt berekend per 12 maanden. Dit wordt automatisch verlengd na verloop van de (dynamische) termijn van 12 maanden. Opzeggen kan tot 1 maand voorafgaande aan de datum van verlenging. Het deelnemerschap eindigt ook door natuurlijke dan wel wettelijke condities.
Let op: Het deelnemerschap gaat pas in als de volledige contributie is betaald. Mocht de contributie door welke reden dan ook worden teruggeboekt, eindigt het deelnemerschap direct. Wij behouden ons voor om ook KIWA erover in te lichten dat het betreffende lid geen toegang tot de klachten- en geschillenregeling. 

Direct aanmelden

Zorg je samen met andere zelfstandigen voor zorgvragers in een wijk? Help je in teamverband eraan mee dat de zorgvrager langer thuis kan wonen, met behoud van jouw eigen zelfstandigheid? Dit lidmaatschap helpt zelfsturende teams. Het biedt de hulp als jullie er als team samen niet uitkomen.

Ieder declarerend teamlid heeft met een jaarlidmaatschap toegang tot:

  • Maandelijkse nieuwsberichten: blijf actueel een alert in het vakgebied als zorgondernemer.
  • Onafhankelijke klachtenfunctionaris en Geschillenregeling (VWS erkend) De klachtenregeling van De Zorgprofessional is professioneel en voldoet aan de wettelijke eisen.
  • Veilig incidenten melden (MIC).
  • Toegang tot Vilans protocollen.
  • Mogelijkheid tot deelname aan directe declaratie bij zorgverzekeraars (Zorg in Natura).
  • Kennisbank (medicatieveiligheid, meldcode, WKKGZ).

Voorwaarden

  • Je voldoet aan de toetredingseisen die noodzakelijk zijn voor gecontracteerde zorg, zoals hieronder beschreven.
  • Om als teamlid te kunnen declareren vorm je samen met een coöperatielid van De Zorgprofessional een koppel/team. Zelf declareren bij eigen cliënten is niet mogelijk binnen dit lidmaatschap.

Toetredingseisen

Wij vinden in dit lidmaatschap het leveren van een actieve bijdrage aan het doel van de coöperatie belangrijk. Daarnaast gelden er onderstaande kwaliteitscriteria voor de onderneming en de beroepsgroep.

1. Ondernemerscriteria

  • Geldig legitimatiebewijs
  • Inschrijving Kamer van Koophandel
  • Verklaring Omtrent Gedrag (evt.door ons aan te vragen)
  • Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
  • Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering

 

2. Beroepscriteria

Verpleging en Verzorging

  • Beroepsdiploma's
  • Inschrijfbewijs BIG register (verpleging)
  • Actuele status van bevoegd- en bekwaamheden

Als aanbeveling:

  • Lid van een beroepsorganisatie
  • Inschrijving kwaliteitsregister V&V

Begeleiding

  • Hoogst behaalde beroepsdiploma van een opleiding
  • Functie conform de Cono-Tabel

Aanmelden

Lid worden gaat door middel van het invullen van een kort en snel registratieformulier. Je ontvangt van ons een info-dossier. Nadat wij alle gevraagde informatie retour hebben ontvangen volgt er een persoonlijke kennismaking.

Contributie en deelnemerschap

De contributie wordt berekend per 12 maanden. Dit wordt automatisch verlengd na verloop van de (dynamische) termijn van 12 maanden. Opzeggen kan tot 1 maand voorafgaande aan de datum van verlening. Het deelnemerschap eindigt ook door natuurlijke dan wel wettelijke condities.

Direct aanmelden

Met dit lidmaatschap wordt jij mede-eigenaar van de coöperatie. Samen met een paar honderd zelfstandige zorgondernemers bouwen wij aan goede voorwaarden en deskundigheid. Door samenwerking worden we voordeliger en verhoog je jouw kwaliteit als zorgverlener en ondernemer. Gecontracteerde zorg in natura is een van onze grote successen. Als mede-eigenaar bepaal jij mee over hoe de toekomst voor zelfstandige zorgprofessionals eruit komt te zien.

Ieder coöperatielid heeft met een jaarlidmaatschap toegang tot:

  • Maandelijkse nieuwsberichten: blijf actueel een alert in het vakgebied als zorgondernemer.
  • Onafhankelijke klachtenfunctionaris en Geschillenregeling (VWS erkend) De klachtenregeling van De Zorgprofessional is professioneel en voldoet aan de wettelijke eisen. Er geldt een wachttijd van 14 dagen na aanmelding, daarna verstrekken wij een bewijs van deelname aan de klachtenregeling.
  • Veilig incidenten melden (MIC).
  • Toegang tot Vilans protocollen.
  • Mogelijkheid tot deelname aan directe declaratie bij zorgverzekeraars (Zorg in Natura).
  • Kenniscentrum (medicatieveiligheid, meldcode, WKKGZ).
  • Gratis promotie door jouw eigen profielpagina op "Vind een zorgverlener”.
  • Modeldocumenten (bijv. Leverings- voorwaarden, zorgovereenkomst, vervangingsplan etc.
  • Lidmaatschap PZO-ZZP.
  • Juridische helpdesk via PZO.

Voorwaarden

  • Je voldoet aan de toetredingseisen die noodzakelijk zijn voor gecontracteerde zorg, zoals hieronder beschreven.
  • Omdat je medeeigenaar wordt, vragen wij bij lidwording eenmalig een bedrag van 150,- als inleg.
    Mocht je onze coöperatie verlaten, ontvang je een bedrag terug ter hoogte van de waarde van je inleg op dat moment.

Toetredingseisen

Wij vinden in dit lidmaatschap het leveren van een actieve bijdrage aan het doel van de coöperatie belangrijk. Daarnaast gelden er onderstaande kwaliteitscriteria voor de onderneming en de beroepsgroep.

 

1. Ondernemerscriteria

  • Geldig legitimatiebewijs
  • Inschrijving Kamer van Koophandel
  • Verklaring Omtrent Gedrag (evt.door ons aan te vragen)
  • Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
  • Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering

 

2. Beroepscriteria

Verpleging en Verzorging

  • Beroepsdiploma's
  • Inschrijfbewijs BIG register (verpleging)
  • Actuele status van bevoegd- en bekwaamheden

Als aanbeveling:

  • Lid van een beroepsorganisatie
  • Inschrijving kwaliteitsregister V&V

Begeleiding

  • Hoogst behaalde beroepsdiploma van een opleiding
  • Functie conform de Cono-Tabel

Aanmelden

Lid worden gaat door middel van het invullen van een kort en snel registratieformulier. Je krijgt daarna direct toegang tot de community. Je ontvangt daarnaast van ons een info-dossier. Nadat wij alle gevraagd informatie retour hebben ontvangen volgt er een persoonlijke kennismaking.

Contributie en deelnemerschap

De contributie wordt berekend per 12 maanden. Dit wordt automatisch verlengd na verloop van de (dynamische) termijn van 12 maanden. Opzeggen kan tot drie maanden voorafgaande aan de datum van verlenging. Het deelnemerschap eindigt ook door natuurlijke dan wel wettelijke condities.

 

Direct aanmelden
Zo werkt aanmelden

Stap 1: kies het lidmaatschap en meld je aan

Voor de lidmaatschappen declarerend team en coöperatie volgen er na je aanmelding extra stappen, namelijk:

Stap 2: je ontvangt een verzoek om relevante informatie aan te leveren

Stap 3: je stuurt digitaal alle gevraagde documenten toe

Stap 4: hierna volgt een persoonlijke kennismaking

Stap 5: je ontvangt een bewijs van inschrijving


Heb je vragen over een van onze lidmaatschappen of wil je graag advies?